vrijdag 3 juni 2011

Tip 91 - Vakantietip - Vluchten naar ...

Vandaag een vrij korte tip die ik aangereikt kreeg via Data News, een tijdschrift dat zich speciaal op de informatica markt richt. Toch kan je er af en toe nuttige tips vinden. En ik heb nog wel een paar van die sites, maar die zal ik dan eens in een volgende tip op een rijtje zetten.

Vandaag dus : zoeken met Google, deel zoveel, met een handige tip om snel een overzicht te krijgen van vluchten naar een bepaalde bestemming. Zo wil ik b.v. een city trip naar Barcelona doen en ik vermoed dat je normaal gezien vanuit Charleroi goedkoop op Barcelona kan vliegen. Nu kan ik direct naar de site van Ryanair gaan of ik tik in Google vluchten + vertrekpunt + bestemming in. In mijn geval dus vluchten charleroi barcelona.

Ik krijg dan het volgende resultaat :

Twee vluchten per dag ? Ik heb er maar eentje nodig, 's morgens vroeg. Ik klik op het plusje voor Dienstregeling en zie hieronder het resultaat :

Oops, niet direct wat ik zoek. Dan maar vluchten Brussel Barcelona intypen. En, jawel, heel wat meer vluchten en ook 's morgens vroeg. Toch misschien maar beter eerst eens hier kijken.
Zo, kort en krachtig. Zo kan het ook.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Whitest Boy Alive - Dreams

Ik geef het toe, ik ken die mannen van haar noch pluimen, zouden iets te maken hebben met Kings of Convenience ... die ik eigenlijk ook van haar noch pluimen ken. Als ik het dan toch zo formuleer : misschien eens aan Sus & Klus vragen. Ik denk eigenlijk niet dat ik hier nog veel ga naar luisteren, maar de openingssong heeft zo'n danig herkenbare tune, dat ik toch bleef luisteren. Klinkt goed, maar van waar ken ik het ? Volgens mij leunt dit sterk aan bij The Cure, niet ? Oordeel zelf maar ...

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week
"Poedels zijn geen echte honden, dat zijn homofiele mini-lama's" (Wim Helsen).
Ach je moet maar denken, eigenlijk blijft hij nog beleefd, hij had er even goed mini-loempia's kunnen van maken. Of niet ?

- - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding van de week :

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten