vrijdag 11 juni 2010

Tip 66 - Accounts exporteren uit Outlook Express

We moeten onze reeks over Outlook Express nog afronden. Ik vertelde eerder al hoe je je mails en je adresboek kon opslaan op een externe schijf. Vandaag ga ik dat voor je accounts vertellen. Je account maak je aan in Outlook Express met je e-mail adres, je gebruikersnaam, je wachtwoord, de servers van de provider enz. Zonder account kan je geen mails versturen of ontvangen. Je kan ook meerdere accounts aanmaken in Outlook Express.

Wanneer je computer om een of andere reden opnieuw geïnstalleerd werd, is dat vaak het eerste punt waar je over struikelt. Je moet je account weer instellen in Outlook Express en je bent ondertussen die brief van je provider kwijtgespeeld met al die gegevens. Dit kan je vermijden door je account te exporteren naar een externe harde schijf.

Hoe gaan we tewerk ? Dit is eigenlijk de meest eenvoudige van de drie. Eerst klik je bovenaan op Extra en daarna op Accounts....


Je zal zien dat er nu een nieuw venster opent met daar je account(s). Zorg dat je op de tab E-mail staat. Klik op de account die je wil exporteren en druk daarna op Exporteren....

Je zal zien dat het enige wat je nu nog moet doen, het bestand opslaan is. Het bestandje dat b.v. voor mijn account wordt aangemaakt is 'Marc&Monique.iaf'. Je slaat het bestand op en je bent klaar. Als je meerdere accounts hebt, moet je dat een paar keer herhalen.

Als je nu nog eens je PC gaat afhalen en ze hebben hem ("tja, iets anders was echt niet mogelijk") volledig opnieuw moeten installeren ("nee, sorry, backup ging ook niet meer"), dan hoef je niet meer te panikeren. Achteraf kan je nu gewoon je account, je adresboek en zelfs je mails terugzetten . . . als je al mijn tips tenminste opgevolgd hebt.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Steve Miller - Young Hearts (complete greatest hits)


Some people call me the space cowboy yeah
Some call me the gangster of love
Some people call me Maurice
Cause' I speak of the pompetous of love

Als ik die eerste zinnetjes van 'The Joker' hoor, dan kan ik er nog altijd kippevel van krijgen. En dan dat gitaarke vlak na 'Maurice', als je daar kan aan weerstaan, dan weet ik het ook niet meer. En het wordt nog beter, meneer komt in oktober naar de Lotto Arena en dan willen we hem dat natuurlijk nog wel eens live horen spelen ook. Allen daarheen, bibi (*) zal er alleszins bij zijn.
(*) Opzoeken in 't groot Antwééérps woordenboek als je dit niet kent.

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week
"Ik ken de ontbrekende link tussen de hogere aap en de beschaafde mens : dat zijn wij" (Konrad Lorenz)

- - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding van de week :
Ik wou me eerst laten inspireren door het WK, maar dat zal voor volgende week zijn. Het is zondag vaderkesdag en ik heb de mijne al gehad. Een frigo ! Ja, 'k was eerst wel een beetje ontgoocheld . . . tot ik hem open trok . . .

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten