vrijdag 28 mei 2010

Tip 64 - Je foto op Skype

Mijn vader wordt er dit jaar 80 en hij heeft een paar jaar geleden toch nog de sprong gewaagd. Samen met mijn moeder (84) surfen, mailen en skypen ze er ondertussen op los. Maar ja, wie heeft er af en toe niet eens een beetje hulp nodig ? Vandaar deze tip speciaal voor hem . . . en voor nog een paar anderen. Vandaag gaan we een fotootje bij onze account zetten in Skype. Want ik zie dat het merendeel van mijn Skype-genoten ook nog geen foto heeft. Je scherm ziet er als je begint ongeveer zo uit.

Je klikt met de muis op het lege vakje waar de foto moet komen. En je komt direct bij het volgende scherm.

Hier heb je twee mogelijkheden. Er staan een aantal afbeeldingen van Skype zelf in de 'afbeeldingsbibliotheek'. Daar kan je er eentje uit kiezen door erop te klikken. Bekijk ze zeker eens, er zitten een paar leuke bij, zoals een Skype logo met een kerstmuts op.
Het is natuurlijk persoonlijker als je er je eigen foto of iets origineels kan opzetten. Dat doe je door bovenaan op Bladeren te klikken. Je zal zien dat er een Windows venstertje geopend wordt. Daar kan je b.v. naar Mijn afbeeldingen gaan en een foto van jezelf kiezen. Of iets anders. Als je op OK klikt, zie je dat die bijgevoegd wordt in de Afbeeldingsbibliotheek. Zoals je b.v. hieronder ziet.

Nu hoef je alleen nog maar op OK te klikken en je zal zien dat je afbeelding erbij staat.

Als je af en toe eens je foto verandert, zal je ook zien dat de vorige in de Afbeeldingsbibliotheek blijven staan. Handig voor als je af en toe eens wil switchen.

Zo dat was 't alweer zie ! O ja, wil je nog een tekstje naast je foto zetten, dan kan je dat ook. Gewoon eens klikken op het vak waar Voeg video toe of schrijf een bericht dat je relaties kunnen zien staat en je kan er zelf een tekst intikken.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Marva - Diamond Collection

Ja we gaan door in dezelfde sfeer. Marva is een van de lievelingszangeressen van mijn vader. Dus zijn we wel vertrouwd met haar oeuvre. Ik kan hier hele lappen tekst gewoon zitten meezingen. Als kind kon je wel wegdromen op zo'n teksten. Dat eiland in groen en blauw, waar zou dat eigenlijk zijn. En dan die Montezuma, wie was dat eigenlijk, en was die dan misschien ook verdwenen naar dat eiland. En zitten zingen in een gordijn ?
Als je't maar niks vindt : Laat ons goede Vrienden zijn en Geef mij nog een Kans . . .

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week
"When people agree with me I always feel that I must be wrong " (Oscar Wilde)
"Als mensen het met me eens zijn, voel ik altijd dat ik ongelijk moet hebben"
- - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding van de week : GPS zonder franjes


Voor we het vergeten. De dame op de foto verleden week was Nico.


- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

1 opmerking:

  1. als ik op het vakje foto klik vind ik niet het volgende scherm

    BeantwoordenVerwijderen