vrijdag 3 juli 2009

Tip 23 : Gesloten tabblad weer openen

't Zal vandaag een korte tip worden. Ik ben nl. druk bezig met de voorbereidingen van de wijkfeesten : fotozoektocht in mekaar puzzelen, website updaten (interesse ? Zie www.graanwijk.be), programma afwerken . . .

Ik heb in het verleden al een paar keren over 'tabbladen' gesproken. Je weet misschien nog dat ik gewoonlijk de toetsencombinatie CTRL+T gebruik om een nieuw tabblad te openen. Dat werkt zowel in Internet Explorer als in Firefox. Dan gebeurt het wel eens dat je een aantal tabbladen hebt open staan. Je bekijkt het één en ander, sluit een paar tabbladen weer af en dan bedenk je ineens dat je een tabblad te veel afgesloten hebt. Géén nood, daar bestaat een remedie voor. Sedert ik ze ken, gebruik ik ze vrij frequent. Verstrooide professors zoals ik hebben daar natuurlijk wel wat meer nood aan dan anderen. Je kan het laatste tabblad dat je afgesloten hebt, weer openen - en zelfs exact op de plaats waar je stond - door CTRL+SHIFT+T in te drukken. Je kan er zo meerdere terug openen te beginnen met de laatste die je afgesloten hebt.

Let wel : als je dat in Internet Explorer wil gebruiken moet je wel over versie 8 beschikken.
- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : The Kinks - The Ultimate Collection

In het verleden heb ik af en toe wel eens een plaat gewonnen via radio programma's : in de tijd dat je nog een 'gele briefkaart' moest sturen. Eentje was voor een of ander programma op maandagmorgen in samenwerking met de RVA. Nee ik verzin dit echt niet. En je mocht dus suggesties insturen met toepasselijke liedjes. Ik stuurde 'Dead End Street' van The Kinks in en het werd nog gedraaid ook. De plaat die ik won was ietske minder : De Kreuners. Naar The Kinks luister ik nog altijd, naar de Kreuners . . . En dan heb ik later nog eens een plaat van de Kreuners gewonnen, maar dat is een verhaal voor een volgende keer . . .
- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten