vrijdag 10 september 2010

Tip 73 - Zeg eens AAA

Zo, van de week zijn we er terug. Een paar dagen erna is alles in orde gekomen al moet ik wel zeggen dat ik noch van Fulladsl noch van Scarlet (zij zijn tegenwoordig eigenaar van Fulladsl) ook maar één antwoordje gekregen heb met enige uitleg.

Over naar onze tip van de week : dit is namelijk iets wat ik de laatste tijd vrij regelmatig gebruik. En je kan het in alle Office programma's gebruiken. Je schrijft b.v. een brief met een aantal verschillende lettertypes en een aantal verschillende formaten van letters. Op een bepaald moment zie je dat je voor je brief eigenlijk maar ongeveer de helft van je blad vult. Nu wil je dat eigenlijk wel spreiden over een volledig blad.

Wel dat kan je door een blok tekst te selecteren en dan, zoals hieronder aangegeven, de grootte van die geselecteerde blok aan te passen.

Tot nu toe deed ik dat eigenlijk altijd zo. Maar als je verschillende groottes en verschillende lettertypes gebruikt, kan daar wel wat tijd in kruipen. Daarom dat je beter gewoon zoals hieronder doet. Je selecteert alles en klikt op de grote A (zoals je hieronder ziet) en je zal zien dat alle tekens vergroten. Het plezante is : de verhoudingen tussen de verschillende lettergroottes blijven behouden. Wil je ze allemaal wat kleiner, dan klik je op de kleine A.


Zo gaat het stukken sneller. Je kan dat b.v. ook gebruiken bij PowerPoint presentaties : titels en teksten worden proportioneel aangepast.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Plastiscines - About Love

Dit is een Franse 'meidengroep' die ik via een bespreking in de Humo leerde kennen. Er zijn natuurlijk sowieso al weinig meiden(groepen) in het popwereldje, dus krijgen ze van mij het nodige krediet. Alhoewel, de cd bevat 12 nummertjes en misschien hadden ze er zoals in de goeie oude tijd (hoor ons eens bezig) beter twee kantjes van 4 nummers van gemaakt. Niettemin, er staan een paar aantrekkelijke nummertjes op ... en dan bedoel ik natuurlijk wel de muziek !

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week
"Dat heb ik gedaan" zegt mijn geheugen.
"Dat had ik niet kunnen doen" zegt mijn trots - en blijft onverbiddelijk.
Uiteindelijk ... zwicht mijn geheugen (Friedriech Nietzsche)
- - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding van de week :


- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten