zaterdag 6 maart 2010

Tip 53 : Mail mij - html

Verleden week vertelde ik wat je in een Word document moet zetten om ervoor te zorgen dat mensen een mailtje naar jou sturen. Ik beloofde toen ook dat ik dat ook eens uit de doeken ging doen voor je website. Daarom ook dat ik html in de titel zet. Om kort te zijn, html is namelijk het taaltje waarmee je websites schrijft. Ik ga geen cursus 'html' geven, maar ik ga me enkel toespitsen op het mailto commando. Ja, hetzelfde commando dat in je Word document ook al gebruikt werd. Hieronder zie je wat er bovenaan links ook op mijn blog staat.

We concentreren ons op het woordje hier. Als je bovenaan rechts op hier klikt, dan opent automatisch je mail programma en zijn onderwerp en zelfs een stuk tekst al ingevuld. Welke code zit erachter ? Dit is echt een tip voor mensen die al wat html kunnen lezen. Als je trouwens wil weten welke code er op een website gebruikt wordt, kan je altijd een kijkje nemen door bovenaan in het menu eerst Beeld en daarna (Pagina)Bron te selecteren. We beginnen bij het begin en het merendeel van de webmasters kent dit wel : de code om een mail programma op te roepen met bestemmeling automatisch ingevuld.

Maar wat velen niet weten is dat je daar extra zaken kan bijzetten. Je kan bijkomende bestemmelingen opgeven, mensen in kopie en zelfs BCC zetten. Vandaag toon ik je hoe je eerst het onderwerp toevoegt. Dat doe je door direct na het e-mail adres (géén blanco's tussen laten) een vraagteken te zetten (?) en direct daarna subject= plus het onderwerp. Dat ziet er voor mijn blog dan zo uit.

Nu kan je ook nog de tekst van de mail zelf invullen. Dat doe je door (weer) direct na je onderwerp een en-teken (&) te zetten gevolgd door body= plus de tekst die je in het mailtje zelf wil. Dat ziet er dan als volgt uit.

Het resultaat ken je !
Zo, nu kunnen de webmasters onder jullie zelf aan de slag hiermee !
- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Evolution Control Committee - Pwn. Monkey

Het was me het muzikale weekje wel. Ik ben dinsdag begonnen met een 'introductie in de jazz' die vier avonden duurt. Daarnaast heb ik MBIH van Neon Judgement gekocht op plaat voor 0.5 EURO (Belgisch, koopje), ondertussen tracht ik vat te krijgen op Techno en Dance en zo ben ik bij Evolution Control Committee gekomen. Gasten of een gast, ik weet het niet, die schaamteloos vanalles samplen en gebruiken in hun muziek. Pwn. Monkey is daar een voorbeeldje van. Luister maar eens hoeveel samples van anderen je hier in herkent. Mash Up wordt het blijkbaar ook genoemd : zoveel mogelijk samples van anderen over en door mekaar plakken en toch nog met een goed resultaat komen (cf. 2 Many DJs, zullen we maar zeggen). Enjoy. O ja, ik herken er alvast geen Really Embarrassing Music in.

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week

Albert Einstein : "Two things are infinite : the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" ! of vrij vertaald
"Twee dingen zijn oneindig : het heelal en de menselijke domheid; en van het heelal ben ik het niet zeker".
- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten