donderdag 19 november 2009

Tip 41 - PDF presentatie

Ik krijg de laatste tijd af en toe van die prachtige fotoreportages uit Rome. Stuk voor stuk tips voor als we zelf eens voor een citytrip naar Rome trekken. Ik hou ze alvast bij in een apart mapje . . . en maak daar natuurlijk ook een backup van. Maar, ik wijk af. Ik krijg die presentaties toegestuurd in .pdf formaat en ik ben er denk ik zelf mee de oorzaak van dat ze niet meer als Powerpoint presentaties verstuurd worden, want mijn mail provider doet er precies wat moeilijk over. Maar, ik wijk weer af. En omdat ik weet dat ik niet de enige ben, kwam ik op deze tip.

Ik open die .pdf's dus met Acrobat Reader. Maar de 'echte' Powerpoint presentaties worden altijd op heel het scherm getoond en hier heb ik jammer genoeg nog altijd de randen en menubalk van het programma. Kan dat niet beter ? Ja, natuurlijk, anders zou ik het niet vragen.
Wat is nu de oplossing ? Wel dat zie je hieronder afgebeeld.


Je gaat naar de menubalk, je klikt op Beeld en daarna op Modus Volledig scherm. En nu heb je precies hetzelfde resultaat alsof je naar een Powerpoint presentatie kijkt. Vind je dat wat omslachtig ? Je hebt het misschien al gezien : naast Modus Volledig scherm vind je ook de shortcut ernaartoe. Je kan dus ook gewoon Ctrl+L indrukken en je zit in presentatie-modus. Je raadt het al, ik doe het normaal altijd zo. En wie moeite heeft om dergelijke combinaties te onderhouden : Monique stelt voor om deze met Control Love te onthouden !

En nu kan je dus gewoon met de muis klikken om naar de volgende afbeelding te springen. Wil je ermee stoppen ? Gewoon de Escape toets indrukken.

En nu maar volop genieten van de laatste presentatie en . . . uitkijken naar de volgende.

- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : MC 900ft Jesus with DJ Zero - Hell with the Lid off


We zullen maar zeggen : weirdo van de week. Ik weet zelf niet wat er hier zo goed aan is, maar ik bijf er wel naar luisteren. Echt een rare mix van hiphop, samples, jazzy riffjes met een psychedelische inslag op strakke beats. En de meest bizarre teksten. Met andere woorden : elke omschrijving schiet te kort. En als uitsmijter krijg je er nog een filmpje bij :



Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten