vrijdag 6 november 2009

Tip 39 : F4 in Word

Ik heb één troost. Als ik zelf met een computerprobleem zit waar ik kop noch staart aan krijg dan kan ik nog altijd bij mijn schoonbroer terecht. Zijn antwoord is altijd simpel en eenvoudig : F7. Geen idee waar hij het gehaald heeft, maar voor hem hielp het blijkbaar wel . . . toen hij nog pogingen deed om met de computer te werken. Hij heeft het ondertussen al lang opgegeven. Maar ook hij was er toch al achtergekomen dat functietoetsen je het leven een stuk gemakkelijker kunnen maken. Wat je er juist mee kan doen is soms een stuk ingewikkelder, want per programma kunnen ze een verschillende functie hebben. Vandaar dat ik er voorzichtigheidshalve in Word aan toevoeg. Je weet toch waar je de functietoetsen terugvindt ?

Klik op afbeelding voor grotere versie in nieuw venster

Zoals je ziet heb ik F4 nog eens aangeduid. Ik ben er verleden week toevallig achter gekomen dat die in Word een wel heel handige functie heeft, die ik sedertdien ook echt ben gaan gebruiken. Wat dan ? Wel, F4 herhaalt je laatste bewerking. Een voorbeeldje : je selecteert een lijn en zet die in vetjes. Daarna selecteer je een andere lijn en je drukt gewoon op F4 en die lijn staat ook in vetjes. En dat kan je met om het even welke bewerking zo doen. Handig toch ? Ik ga het alvast nog veel gebruiken. O ja, en het werkt ook in Excel.

Eigenlijk moet ik hier een kleine toevoeging doen. Tot nu toe gebruikte ik daar eigenlijk ook al een toetsencombinatie voor nl. CRTL+Y. Maar geef toe, F4 is toch net iets handiger.

- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Kabaret Ivo de Wijs - formule 2


Sorry voor alle Geert Hoste fans, maar geef mij toch maar dit. Taal wordt hier echt naar een hoger niveau getild ... en de humor eigenlijk ook. Ik twijfel wat ik hier zou laten horen. Ik ga er uitzonderlijk twee aan mekaar plakken en eigenlijk zou ik alles willen laten horen. En als je me ooit hoort zeggen : "we moesten maar beginnen bij 't begin", dan komt het ook hier uit. 'Het muurtje' zullen we maar voor later bewaren, maar de snelwegkat en Een lied voor haar geef ik wel mee. Kijk maar eens hoe snel je doorhebt over wie Een lied voor haar eigenlijk gaat. Hilarisch !

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten