vrijdag 9 oktober 2009

Tip 35 : Drie puntjes . . . Wordt Vervolgd

Ik heb lang getwijfeld of ik hier wel een tip van de week van moest maken omdat het eigenlijk zo simpel is. Maar omdat ik mezelf erop betrap dat ik er zelf toch naar om zie, naar die drie puntjes, geef ik 'm toch maar mee. Ik zal maar denken : 't is niet omdat het simpel is dat iedereen het weet.

Waar gaat het over ? Wel, je zit ergens in een document met een twintigtal bladzijden of je bekijkt ergens een site en je hebt juist een redelijk lange pagina voor je. En eigenlijk zou je die wel willen afdrukken, maar dan alleen de eerste bladzijde. Je klikt bovenaan je scherm op bestand en dan krijg je b.v. het volgende scherm.

Dan moet je op Afdrukken klikken. Ja maar, ik wil wel zeker zijn dat de printer niet direct 20 bladzijden begint uit te spuwen. Wel eigenlijk kan je dat zien. Als je in een menu een optie kiest en er staan 3 puntjes achter dan wil dat zeggen dat er eerst nog een andere keuzemenu volgt, waar je nog een en ander verder kan aanduiden. De printer zal in dit geval dus zeker niet direct beginnen te printen. Handig om weten toch ? Want in het volgende voorbeeld waar ik rechts klik op een bestand in verkenner, kan je dan weer zien dat de printer wél direct aan het werk zal gaan.


Zie je het verschil. Geen drie puntjes hier. En zo zie je hoe drie puntjes je soms het leven een stuk gemakkelijker kunnen maken én misschien het leven van een paar bomen redden.

- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Prince - My Name is Prince


Oei, op een paar weken tijd twee keer Prince ? Is de fan in mij wakker geschoten ? Ja, dat kan je eigenlijk wel zeggen en het nummertje dat je van de week kan beluisteren is 'My Name is Prince' omdat Arne er stiekem blijft op hopen (o, ijdele hoop) dat Prince dat zondag in Le Grand Palais in Parijs live zal spelen. En vooral omdat hij er ook zelf bij zal zijn. En dan moet er toch iemand meegaan ook zeker . . .

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten