vrijdag 18 september 2009

Tip 32 : Actie en Reactie

Je weet dat je me steeds mag lastig vallen met vragen en met een beetje geluk weet ik er dan een antwoord op te verzinnen en houden we er nog een tip van de week aan over ook. Je kan gerust ook altijd een reactie achterlaten bij een tip die ik gegeven heb.

Ik ga je vandaag tonen hoe je dat kan doen. Dat kan je dan ook gebruiken op andere blogs. Eerst en vooral kan je een korte reactie achterlaten in de 'shoutbox'. Die vind je aan de rechterkant van de blog onder de titel 'hier je mening of vragen'. Een shoutbox is eigenlijk iets waar je om het even welk kort berichtje kan intikken. En je ziet wel of er anderen zin hebben om iets terug te zeggen. En zo kan je eigenlijk hele conversaties voeren. Hoe doe je dat ? Onderaan vul je naast Name je naam in. Daaronder kan je eventueel een website invullen en daaronder tik je dan je berichtje in. Dat kan gerust langer zijn dan het vakje dat je ziet. Ik zou zeggen probeer het maar eens, zoals ik hieronder doe :


Als je nu op Shout drukt, dan verschijnt het berichtje bovenaan de Shoutbox, zoals je hieronder ziet.


Je naam en website blijven ingevuld staan voor een volgende keer. Als je op het +-teken naast Shout drukt, kan je ook smileys toevoegen vooraleer je op Shout drukt.

Zo'n shoutbox vind je echter niet op iedere blog. Wat je normaal gezien wel altijd kan doen is een commentaar of reactie achterlaten. Als je onderaan iedere tip kijkt dan zie je daar staan hoeveel reacties er al gegeven zijn :


Bij de vorige tip waren dat er dus geen enkele. Als je wil reageren dan klik je op reacties. Dan krijg je volgend schermpje voorgeschoteld :


Je klikt hier eerst op het pijltje naast Profiel Selecteren en dan zie je het volgende :


De eerste opties laten je toe aan te loggen met b.v. je Google-account. Daarvoor moet je dan een gmail-adres hebben. Ik ga dit in dit voorbeeldje zo doen. Je kan helemaal onderaan er ook voor kiezen om anoniem een reactie achter te laten. Maar dat vind ik een allerlaatste optie. Dan kan je beter het voorlaatste kiezen en op z'n minst je naam invullen. EĆ©nmaal dat gedaan is kan je in de witte box je commentaar achterlaten. Je ziet onderaan dat je daarna ofwel direct op Reactie Plaatsen kan drukken ofwel kan je eerst nog een Voorbeeld van je bericht vragen vooraleer je definitief bevestigt. Hoe dan ook, je krijgt zeker nog het volgende scherm te zien

Woordverificatie wordt gebruikt om te vermijden dat automatische programma's allerlei spam op je site kunnen zetten. Je moet dus eerst het woord, in dit geval selptiz overtikken. Daarna kan je de reactie plaatsen. Als we nu terug naar de blog gaan zien we dat er een reactie bij gekomen is :


Als we er nu op klikken zien we ons berichtje staan :


Zo, en nu is het aan jullie. Ik wil hier onderaan massa's reacties zien verschijnen. En als je problemen hebt, laat het dan maar weten via de shoutbox.

Veel succes !

- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Prince - Chaos and Disorder


Wie me kent, weet dat hier geen uitleg nodig is. Prince fan in hart en nieren ! En hier met een redelijk onbekende cd, maar toch . . .

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

6 opmerkingen:

  1. Hier alvast de eerste reactie.
    Ja ! ! ! Ik kan het ! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil er nog eentje !
    En nu met foto !
    (Andere Google-account)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marc,
    Leuk om reacties te krijgen dus bij deze.
    Ik kan het ook!!
    Groeten Martial

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marc,
    deze blog zal nog met stip stijgen in de "hits"-parade. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,
    bedankt voor deze tip alweer,
    I.P http://kunstinhout.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez, toch een paar die de weg gevonden hebben.
    De tip zal voor de rest te moeilijk geweest zijn zeker ;-). Of slecht geschreven ? Dat kan ook nog natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen