vrijdag 12 juni 2009

Tip 20 : Zoeken op bureaublad

Als je al eens naar forums gaat, dan kom je altijd wel een thread tegen waarop mensen een afbeelding van hun bureaublad (of desktop) tonen zoals b.v. hier en hier. Altijd plezant hoe een bureaublad er bij iemand anders uitziet en welke programma's er actief zijn enz. Hier heb je mijn desktop ... al wisselt dat nogal eens bij mij.

Klik op afbeelding voor grotere versie in nieuw venster

Deze houdt het al lang vol : sedert Jens 'm er heeft opgezet voor Moederkesdag. Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Ik wil het vandaag hebben over de icoontjes op het bureaublad. Het aantal valt nog mee al vind ik dat er eigenlijk al te veel op staan. Tijd om weer eens op te kuisen. Maar ik weet dat er heel wat mensen zijn die er nog veel meer hebben staan. En met 'veel meer' bedoel ik echt 'véél meer'. Ieder programma dat je installeert zet wel een icoontje op je bureaublad.En op een bepaald ogenblik zoek je een icoontje en je vindt het niet terug.

Toch is er een gemakkelijke oplossing hiervoor : je klikt op een lege plaats op je bureaublad en dan tik je gewoon de eerste letter in van het programma dat je zoekt. Laat ik voor de gemakkelijkheid maar eens de I van Internet Explorer intikken. Probeer het zelf ook maar eens. Je zal zien dat het icoontje van Internet Explorer van kleur verandert alsof je het net met de muis geselecteerd hebt. En voilà, je weet waar het staat en je kan erop klikken of gewoon de Enter toets indrukken om op te starten.

Je zal ook merken dat als je meer dan één icoontje hebt dat met dezelfde letter begint, dat je in alfabetische volgorde van het ene naar het andere springt. Als ik in mijn geval de map Brol zoek dan zal ik eerst op Bobby terecht komen en dan op Brol. Maar als je veel icoontjes hebt is het nog altijd een snelle manier om het juiste icoontje te vinden.
- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Urban Dance Squad - Life 'n Perspectives of a genuine Crossover.

Ik zeg het niet graag, maar er zijn Hollandse groepen die bij mij redelijk hoog aangeschreven staan. Dit is er één van : zonder hen geen Rage Against The Machine (want dat kennen de kindjes misschien wél). Dit is een groep die live steengoed was en als je vooraan stond bij hun optredens dan moest je je schrap zetten, want voor het optreden 5 minuten ver was lag de zanger gegarandeerd in het publiek. De tweede keer was ik dus wel voorbereid. En ja, 'één van de' ... je mag dus nog Hollandse groepen verwachten in het vervolg.
- - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten