vrijdag 6 februari 2009

Tip 2 : Kolom op maat in Excel

Je maakt het wel eens mee in Excel. Je bent wat tekst aan het ingeven en die ene kolom is eigenlijk wat te klein zodat de tekst overloopt in de andere. Zoals je hieronder ziet met kolom C.


Nu wil je die op maat van de tekst. Hoe doe je dat ?
Je gaat met je cursor op het einde van kolom C staan en je zal zien dat je cursor verandert in een kruisje.


Op dat moment kan je de linker muisknop indrukken, blijven vasthouden en slepen op de gewenste grootte. Als je het tenminste een beetje kan passen.
De gemakkelijke weg : op dat moment gewoon dubbelklikken en de kolom past zich automatisch aan. Resultaat :


Wil je alle kolommen in één keer op de juiste grootte. Selecteer ze allemaal bovenaan en dubbelklik op het einde van om het even welke geslecteerde kolom. Resultaat :


- - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : Prince - Musicology


- - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marc
    Bedankt voor alle tips
    Geweldig
    Ik heb een vraag
    Hoe kun je bij excel als je woorden in een kolom staan en die wil ik op alfabeth zetten
    Hoe moet ik dat doen
    Ik heb Office 2007
    Bij voorbaat dank
    Met vriendelijke groeten
    Jack

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jack,
    sorry dat ik je reactie nu pas zie.
    Dat wordt één van de volgende tips !
    En bedankt voor je positieve reactie

    BeantwoordenVerwijderen