donderdag 19 juli 2012

Prettige vakantie + kleine muziekquiz



Morgen ga ik met verlof en dit jaar wil ik een poging doen om zeker 14 dagen geen enkele computer meer aan te raken. En zoals je wel kan afleiden uit de foto ben ik van plan om heel wat boeken te lezen. Je zal zeggen, maar waarom zit je dan niet in je luie zetel op de foto ? Tja, er moet toch regelmatig eens een drankje worden bijgehaald ook, hé.

Vandaag ook voor één keer geen vaste rubrieken al wil ik je wel één vakantieleestip aan de hand doen : 'De kathedraal van de Zee' van Ildefonso Falcones krijgt van mij een 4,5 op 5. Prachtige historische roman die zich afspeelt in het Barcelona van de 14de eeuw. Het is wel een kanjer van 650 bladzijden maar ik heb 'm op 5 dagen uitgelezen.

En wat met die muziekquiz ?
Wel, ik heb een aantal fragmentjes van liedjes aan mekaar geplakt : te beluisteren via de gebruikelijke 'muziek van de week' methode, maar je kan het bestandje ook als .zip downloaden als je hier klikt. Dan kan je het op je gemak eens bestuderen.
Opdracht is simpel : zoveel mogelijk liedjes herkennen. Je zet je resultaat op een mailtje en wie het meest correcte antwoorden heeft, krijgt van mij de cd 'Number Ones' van Michael Jackson toegestuurd. Zijn er ex aequo's dan ligt er hier nog wel ergens een onschuldige hand en er wordt hoegenaamd niet gediscussieerd met de jury, want 't is verlof. Klik hier om een mailtje te sturen.

Ik zie jullie terug . . . of jullie zien mij terug tegen eind augustus met de uitslag van de quiz én een nieuwe tip natuurlijk.

Prettige vakantie ! ! !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten