zaterdag 8 oktober 2011

Tip 102 - Binnenvallen in Youtube filmpje

Wie zich afvraagt of ik ermee gestopt ben, kan ik geruststellen : ik heb het gewoon een paar weken veel te druk gehad : de hoofdschuldigen zijn fietsen (ja !!!) en in de tuin werken (ja !!! ja !!!). Of liever, die ene persoon die me dat allemaal laat doen.

Maar laat ik maar met de deur in huis vallen : je wil iemand een filmpje tonen op youtube, maar eigenlijk wordt het pas vanaf een bepaald moment interessant of het is een lang filmpje en je wil pas na een tiental minuten starten. Wel daar bestaat een trukje voor. Je kan bij de link het tijdstip meegeven.

Als je de volgende link volgt komt je op de Stanford speech van Steve Jobs terecht : http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA. Maar ik wil je eigenlijk alleen het stukje tonen dat ook zoveel op TV geweest is waar hij over de dood spreekt, wel dan kan ik daar achteraan de tijd aan toevoegen. Na de naam van het filmpje zet je volgend tekentje # gevolgd door t= gevolgd door het aantal minuten en seconden, zoals je hieronder ziet : http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA#t=11m40s. Zie je het verschil ?

Pas op : de hele speech is de moeite waard hoor !

Zo, kort en krachtig van de week. Volgende week (hopelijk) meer. Misschien moet ik mijn tip dan wel op de trein schrijven want als alles goed gaat zit ik dan op de TGV terug naar huis vanuit Montpellier ! ! !

- - - - - - - - - - - - - - - -
Muziek tijdens schrijven : The Blue Aeroplanes - Life Model

Ooit gekocht na een recensie in de Humo en af en toe zet ik dit nog eens op. Het valt niet goed te plaatsen, doet me eigenlijk een beetje aan de Triffids denken. Je moet echter maar zelf oordelen.

Bovenaan in de rechter kolom bij 'muziek van de week' kan je telkens een nummer beluisteren van de muziektip.
- - - - - - - - - - - - - - - -
Citaat van de week
Het citaat is bijna langer dan de tip zelf. Ik mag dan in de computer business zitten en de man die dit zei ook, het gaat helemaal niet over computers, maar het is het stukje speech van Steve Jobs (RIP) waarnaar ik daarnet al verwees.

“Niemand wil sterven, zelfs mensen die naar de hemel willen zijn niet bereid te sterven om daar te komen. En toch is de dood een bestemming die we allen delen. Niemand is er ooit aan ontsnapt. En zo hoort het. Want de dood is waarschijnlijk de beste uitvinding in het leven. Hij is de bewaker van de verandering. Hij ruimt het oude uit de weg om plaats te maken voor het nieuwe.

“Nu zijn jullie het nieuwe, maar je zult stilaan het oude worden en uit de weg geruimd worden. Sorry dat ik zo dramatisch ben, maar het is erg waar. Je tijd is beperkt, dus verkwist hem niet door het leven van iemand anders te leiden. Laat je niet gevangennemen door een dogma – leven met het resultaat van andermans denken. Laat het rumoer van andere meningen je innerlijke stem niet overstemmen. En het belangrijkste: heb de moed je hart en intuïtie te volgen. Die twee weten nu al wat je ooit echt zal worden. De rest is bijzaak.”

- - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding van de week :

- - - - - - - - - - - - - - - -
Klik hier als je de .pdf van de tip wil printen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten